Hogyan segítsük otthon gyermekünk fejlődését?

Hogyan segítsük otthon gyermekünk fejlődését?

Hogyan segítsük otthon gyermekünk fejlődését?

  1. Játékkal
  2. Verseljünk, meséljünk, mondókázzunk
  3. Rajzoljunk, mintázzunk
  4. Ismertessük meg a körülöttünk lévő világot (matematikai ismeretek is !)
  5. Mozogjunk, sétáljunk
  6. Vonjuk be az otthoni munkába, adjunk feladatott számára,legyen dolga.

A felsorolt tevékenységek tudatos megszervezése a Szülő, a felnőtt feladata.

Egymásra épülnek, keverednek, de ahhoz, hogy tudatosak lehessünk, külön-külön

szeretnék beszélni róluk.

A kisgyermek legfontosabb, és legfejlesztőbb tevékenysége a játék!

Az első, valódi játszótársa, a családban, és az óvodában is a FELNŐTT!

-A viselkedésünkkel, mi felnőttek mintát adunk!

Tőlünk „tanulja” meg, hogyan kell pld: köszönni.

Nem azért köszön, mert mondjuk, hogy illik, hanem mert mi köszönünk, látja-hallja tőlünk. SOKSZOR!

Nagyon fontos, hogy jó mintát adjunk! Mindig csak azt várhatjuk el gyermekeinktől, amit mi magunk is megteszünk, ha szépen beszélünk, Ő is így fog, ha figyelmesek, türelmesek vagyunk, ezt fogja megtanulni!

A gyerekek mintát tanulnak, ha rossz mintát mutatunk, azt is megtanulja!

-A felnőtt az első bevonható társ.

Mindig ott van, ahol a gyermek, óvja, vigyázza lépteit, segít a gyermekek közötti játékkapcsolat kialakulásában. Pl.: játszótér, baráti társaság.

Hogyan segítsük otthon gyermekünk fejlődését?A jó játékhoz elengedhetetlen:

HELY: Sokan azt gondolják, hogy a lurkóknak kell a saját szoba. Véleményem szerint, óvodáskor végéig, sokkal jobban szeretnek körülöttünk lenni, szükségük van a testi közelségünkre, figyelmünkre, és bármennyire is furcsa, de az általunk állított korlátokra is. (BIZTONSÁGOT AD)

A konyhán az asztal alatt is lehet jót játszani, amíg anya főz!

Úgy kell megválasztani a helyet, hogy a játék élvezhető legyen.

Ne a lakásban ugró labdázzunk.

IDŐ: Mondják, megvan mindennek az ideje! Egy jó játéknak is! Az idő több szempontból is lényeges. Kell, hogy kialakuljon a játék menete, addig kell játszani, amíg a gyermek meg nem „unja”. (amíg játszik, gyakorol. Pl. a fogócskánál a mozgása, a tájékozódási készsége, a gyorsasága, a szabálytanulása fejlődik! Az iskolába szükséges képességek, készségek fejlődnek!)

ESZKÖZ: Az eszközök, a játékok legfontosabb jellemzője az legyen, hogy mindig az életkorhoz illeszkedjen. Méretben, formában, anyagban egyaránt. Legyen célja, legyen vele mit tenni!

Soha ne feledjük, a legszebb, legdrágább játék sem ér semmit, ha nincs kivel játszani!

Jó játékot minden szülőnek!

Üdvözlettel: Recsek Anna (fejl. szaktan.)